Závodní divizi založil před 40 lety, jeho vozy však vyhrávaly závody už o sto let dříve
Je zajímavé, jak brzy po objevu automobilu začaly vozy mezi sebou závodit. První auta se datují kolem roku 1889, první vozy se začaly prodávat v roce 1891 a první automobilový závod na světě se odehrál už v roce 1895. Uskutečnil se na trati Paříž–Bordeaux–Paříž a vyhrál ho vůz značky Peugeot, což je nejstarší stále aktivní automobilka na světě. Tato značka se v motoristickém sportu angažovala už od svých počátků a dodnes ho považuje za činitele urychlujícího pokrok a efektivní laboratoř pro testování nových technologií. Ostatně v archívech Peugeotu byste dohledali, že samotný zakladatel značky, vizionář a neúnavný bojovník za vznik automobilu, Armand Peugeot, závodil na místě spolujezdce s vozem značky Peugeot už v roce 1899. Za volantem přitom seděl jeden z prvních a zároveň nejslavnějších závodníků všech dob Georges Lemaître.
20. století bylo z hlediska motoristických soutěží velmi rušné. Byla to doba, kdy lidé opojení možnostmi automobilů zkoušeli různé cesty a experimenty. Byla to doba, kdy bylo jen málo omezení. Neřešily se emise a ani se nijak zvlášť se nehledělo na bezpečnost. Designéři, technici a vývojáři měli volné ruce. Tak vznikaly neuvěřitelné sériové i závodní kousky. Motoristický sport se vyvíjel živelně a překypoval adrenalinem. A Peugeot byl přitom. Kolem roku 1900 byl nesmírně populární automobilový pohár nazvaný „l’Auto“ v Bouloni ve Francii. Zde byly vozy Peugeot častým hostem i vítězem.
V roce 1912 pak Peugeot vyhrál Grand Prix A.C.F. s neuvěřitelným monstrem vybaveným motorem o objemu 7,6 litrů a s maximálkou 190 km/h! O rok později se Peugeot s tímto vozem vydává za oceán, kde vítězí v slavném závodě 500 mil Indianopolis. V roce 1926 Peugeot září na domácí půdě, na nejslavnějším a nejnáročnějším závodě na světě 24 hodin Le Mans. Ve čtyřicátých letech celý svět obdivuje ladné křivky sportovního modelu Peugeot 402 Darl’mat, který láme rekordy. Postupem času se Peugeot pouští i do dálkových rallye zejména na africkém kontinentu. A pak v roce 1981 zakládá divizi, která veškeré sportovní aktivity převezme a pustí se do toho s novou vervou a nápady. Vzniká Peugeot Sport.
Tým Peugeot Sport, který založil Jean Todt a který se původně jmenoval Peugeot Talbot Sport, dal vznik řadě ikonických vozů, jako byly například nezapomenutelné modely Peugeot 205 T16, 405 T16, 206 WRC, 306 Maxi a 905 nebo novější Peugeot 908, 208 T16 Pikes Peak, 2008 DKR, 3008 DKR, 208 WRX a nyní revoluční Peugeot 9X8, který je připraven hrát klíčovou roli v plánu elektrifikace značky Peugeot a zároveň ztělesňuje úzké propojení mezi sportovním a designérským týmem značky.
Čtyřicet let působení divize zanechalo nesmazatelné stopy v mnoha disciplínách motoristického sportu. Mnohým se vybaví velkolepé vozy Peugeot Sport na cestě za tituly a triumfy v mistrovství světa FIA v rallye nebo v nedávné době v mistrovství světa v rallycrossu, úspěchy na slavné Rallye Dakar v různých obdobích, vítězství v závodě 24 hodin Le Mans nebo v mezinárodním závodě do vrchu Pikes Peak „Race to the Clouds“, stejně jako v závodech na francouzských okruzích, nebo pódiová umístění v F1 jako výrobce motorů. A seznam není zdaleka úplný. Mezi hlavní úspěchy Peugeot Sport v motoristickém sportu od roku 1981 patří, například 5 titulů mistra světa v rallye v poháru konstruktérů, 3 vítězství v závodě 24 hodin Le Mans, 3 vítězství v závodech Pikes Peak Hill Climb či 7 vítězství na Dakaru. A zdá se, že i se čtyřmi křížky na krku se Peugeot nebude bát pustit do nových dobrodružství.
Zdroj: Peugeot